tirsdag 31. mai 2011

Kurskveld nr 3

Da har vi vært på kurskveld nr 4 og det blir bare mer og mer morsomt jo mer utfordringer vi får. Jeg er ganske flink til å jobbe sammen med matmor. I dag satt vi nesten helt inntil en toller som snuste på meg mens jeg klarte å holde på kontakt. Det jeg ikke er så flink til er å ikke hoppe på mennesker og kline med de. Jeg elsker å kline med mennesker. Namnam.. Jeg nikket til og med til instruktøren min så hun begynte å blø neseblod når hun skulle bruke med som visningshuns, så det er vel kanskje best at matmor lærer med å ikke hoppe.
Dette er det vi har trente på i dag som vi skal øve på til neste gang:
·         “Hit” som er et innkallings ord som menneskene mine skal bruke når de vil at jeg skal komme til de. Dette ordet skal kun brukes i førsteomgang når de er 100% sikker på at jeg kommer til de. Hvis jeg er interessert i andre ting må de heller gjøre andre fjollete ting enn å bruke det ordet, slik at jeg blir lokket.
·         “Være her” er en øvelse som betyr at jeg skal holde meg innenfor den sonen matmor bestemmer. Det er ikke en kontakt øvelse, men en øvelse som betyr at jeg skal holde meg i nærheten av mennesket mitt.
·         “Stå” dette kommer til å bli en veldig morsom øvelse. Det betyr rett og slett at jeg skal stå stille uansett hvordan forstyrelser som er rundt meg.
·         “Slalåm” Gå sikksakk mellom benene til menneske.
·         “Sitte bamse” Sitte som en bamse eller ekorn. Dette er veldig vanskelig, men vi driver og trener på det.
·         “Gå pent i bånd” Det ligger i ordet, når jeg har på meg halsbånd skal jeg ikke dra. Drar jeg går matmor to skritt tilbake. Men når jeg har på meg sele er det greit at jeg drar litt.
·         “Ikke hopp” Ikke hoppe på mennesker eller skalle de så de blør neseblod.
·         “Kontakt” Kontakt trening i alle mulige former.
·         “Stopp” Dette er egentlig et skikkelig teit ord syntes jeg, matmor sier Stopp når jeg skal stoppe med det jeg gjør.
Så det er masse og trene på til neste gang. Men siden jeg enda ikke kan gå veldig lange turer, så er det kjempe gøy og bruke tid på og trene hjernetrim. Da sover jeg godt hele natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en liten tanke om innlegget.